Ετικέτες

Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

Είμαι λυπημένος...είμαι χαρούμενος...!!!

Η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 10 Οκτωβρίου, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη για τα ψυχικά νοσήματα. Την πρωτοβουλία πήραν από κοινού το 1994 η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ψυχικής Υγείας και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.


Δύσκολα νοήματα για τα παιδιά του νηπιαγωγείου, εύκολη υπόθεση όμως η ενασχόληση με τα συναισθήματα . Σ΄ένα καθρέφτη μπροστά κάνουμε γκριμάτσες και ανακαλύπτουμε πόσο διαφορετικοί φαινόμαστε όταν είμαστε χαρούμενοι ή λυπημένοι.

Ολοι γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι η αυτοεκτίμηση, πόσο μάλλον για ένα μικρό παιδί που κτίζει την προσωπικότητά του σε τόσο μικρή και ευαίσθητη  ηλικία, που πολλές φορές ακόμα και μια μικρή επίπληξη ή επιβράβευση μπορει να έχει μόνιμα αποτελέσματα στην διαπαιδαγώγιση και  διαμόρφωση της.

Ενα μικρό πρόγραμμα έγινε στο σχολείο μας σήμερα με βασικά θέματα 3 λέξεις ....


Έχω.....Είμαι....Μπορώ...   και πολλά παιχνίδια για την χαρά και την λύπη !!!


Έχω  : Τι έχω και με κάνει χαρούμενο ;
Έχω πολλούς φίλους, έχω φαγητό, έχω την μαμά μα μου, τον μπαμπά μου, την νονά μου, το σκύλο μου, την δασκάλα μου, την αδελφή μου, την γιαγιά , τον παππού, το αρκουδάκι μου , όλους εμάς που με κάνουν να νοιώθω δυνατός …

Είμαι … :Ποιός είμαι , τι είμαι …. Τι μπορώ να κάνω …

Είμαι παιδί αλλά : 

Μπορώ ...

να διαβάζω, να παίζω, να τραγουδώ, να χορεύω, να είμαι σχολείο, να φοράω μόνος μου τα παπούτσια μου, να σκαρφαλώνω, να τρέχω, να φαντάζομαι , να αγαπώ  …..

Πότε νοιώθουμε χαρά;

Όταν πηγαίνουμε σε πάρτι, στο λούνα παρκ, στην πισίνα, στο σχολείο…
Όταν παίζω, όταν είμαι στην παραλία, όταν κάνουμε μάθημα….
Όταν μας αγαπάει η μαμά ….

Πότε νοίωθω λύπη ;

Όταν με κοροιδεύουν,
Όταν μου λένε κακές λέξεις
Όταν μου αλλάζουν τα όνομά μου
Όταν ήμουν μικρός και χάθηκα
Όταν με φτύνουν, όταν με γραντζουνάνε
Όταν είμαι θυμωμένος
Όταν μου τραβάνε τα μαλλιά
Όταν βλέπω κακά όνειρα
Όταν μου δίνουν χαστούκια
Οτνα μου παίρνουν τους μαρκαδόρους
Όταν με πειράζουν 
Όταν κάποια παιδιά δεν έχουν φαγητό
Οταν τα ζώα είναι χτυπημένα
Όταν βλέπω τα φτωχά παιδάκια στο δρόμο να ζητούν λεφτά 



 ...κι ύστερα ζωγραφίσαμε χαρούμενες και λυπημένες φατσούλες , χορέψαμε πολύ, βάλαμε τις μπλούζες μας και στείλαμε  ένα μύνημα σε όλους εσάς που είστε πάντα λυπημένοι...

Να μην κλαίτε γιατί σίγουρα έχετε πάντα κάποιον να σας αγαπάει...ότι μπορείτε να κάνετε πολλά πράγματα...κι ότι έχετε κάτι πολύτιμο :  την ίδια τη ζωή ...ζήστε λοιπόν χαρούμενοι...














....................................................... συνεχίζεται .....όλο το χρόνο μιλάμε για συναισθήματα...!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου