Ετικέτες

Τετάρτη 22 Απριλίου 2015

«Η ιστορία ενός πρόσφυγα…»



Mε αφορμή ένα βιβλίο… 

Και τούτη η μέρα άρχισε με καλημέρες… καλημέρες σε διάφορες γλώσσες. Μια  καλημέρα δυνατή, σιγανή, χαμογελαστή, παιχνιδιάρικη, λυπημένη και ανοιξιάτικη!

Κι ύστερα είπαμε καλημέρα στη γλώσσα της Νικολέτας, της Υακίνθης, του Αλέξανδρου, στα ρώσικα, στα αγγλικά, στα αλβανικά, στα γαλλικά, τα γερμανικά, τα βουλγάρικα ,τα τούρκικα και τα αραβικά!
Κι είδαμε ένα μικρό animation video με εικόνες από χώρες διαφορετικές, φτωχότερες από την δική μας. Τα παιδιά εκεί  δεν είχαν τα δικά μας παιχνίδια,  τα δικά μας σχολεία, την δική μας αυλή.
Άραγε, αναρωτηθήκαμε, σε όλες τις χώρες του κόσμου τα παιδιά πάνε διακοπές;
Έχουν ζεστό φαγητό κάθε μέρα; Έχουν ρούχα καθαρά; Έχουν νερό; Έχουν φαγητό; Έχουν σχολεία;
Νηπ : Έχετε ακούσει ποτέ τη λέξη « πρόσφυγας»; Ποιο  είναι το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό ακούγοντας την;
Νήπια : Προσοχή, πρόσωπο, πρόσεχε, σου προσφέρω κάτι ….και ένα κοριτσάκι είπε…:
Όταν φεύγω από τη χώρα μου γιατί γίνεται πόλεμος … Κάτι ήξερε, κάτι είχε ακούσει, παραπάνω!
Κι ύστερα είδαμε το  βίντεο της Shahad  και η συζήτηση προχώρησε παραπέρα… Μια σειρά από φωτογραφίες δόθηκαν στα παιδιά και από χέρι σε χέρι τις είδαν όλες. Κι άνοιξαν τα μάτια τους διάπλατα, κι αναρωτήθηκαν, κι ένα σωρό απορίες και ερωτήματα δημιουργήθηκαν. Κι ένα άλλο κορίτσι έκανε τα χέρια του σαν να προσεύχονταν να μην υπάρχουν παιδάκια, μοναχά τους, στον κόσμο. Και περιγράψαμε τα συναισθήματα..

Φόβος, λύπη, στεναχώρια, πείνα, δίψα, ασχήμια!

Κι είδαμε στο χάρτη την Μεσόγειο θάλασσα  και την Συρία και ένα σωρό άλλες χώρεςκαι είπαμε πως ο πόλεμος είναι λίγο …μακριά!

Κι ύστερα ξεκίνησε η ιστορία του Χάρη και του Φάρι…ένα παραμύθι που ίσως και να είναι αληθινό, για δυο παιδιά που ενώνονται με τα δεσμά της φιλίας, της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης . Το ένα ζει στην Ελλάδα… το άλλο είναι πρόσφυγας από τη Συρία …

«…Ήταν μια φορά κι έναν καιρό… ή καλύτερα στις μέρες μας… ένα μικρό αγόρι που κάθε μέρα κάνει την ίδια διαδρομή για το σχολειό του, από την άκρη του χωριού, την κεντρική πλατεία και την γέφυρα. Εκεί κάτω από τη γέφυρα μέρες τώρα υπάρχει ένα μικρό γκρι κουβάρι από ρούχα, που το συναντά κάθε πρωί. Ώσπου μια μέρα αυτό το κουβάρι κουνήθηκε και ήταν …ένα παιδί. Ένα μικρό φοβισμένο, κουρασμένο, αδύνατο, εξασθενημένο, βρώμικο παιδί. Ένα παιδί σαν όλα τα παιδιά του κόσμου μόνο που τούτο ήταν  λίγο διαφορετικό και δεν έφταιγε  που δεν μιλούσε, ήταν  που είχε εκείνα τα τεράστια μαύρα μάτια και τα μικρά χέρια που έψαχναν  ψίχουλα στο χώμα …
Ο Χάρης, το περιποιήθηκε όσο  μπορούσε, του έφερε  φαγητό, κουβέρτα, μπισκότα κι εκείνο χαμογέλασε για πρώτη φορά…
Είναι ο Χάρης κι εκείνο το παιδί είναι ο Φάρις και μια φιλία έτσι όπως κτίζουν μόνο τα μικρά παιδιά ξεκινάει… χωρίς λόγια, μόνο με τα μάτια, την καρδιά  και το παιχνίδι. Ο Χάρης θέλει να το βοηθήσει, ο μπαμπάς του στην αρχή αρνείται, δεν θέλει μπλεξίματα, η μαμά συγκινείται… και τότε η τύχη του μικρού Φάρι αλλάζει ! Θα βοηθήσει πολύ  κι ο δάσκαλος του Χάρη, ο κυρ Αριστείδης που μιλάει αραβικά, αφού ο Φάρις είναι πρόσφυγας από την Συρία, που αναγκάστηκε να φύγει από την χώρα του γιατί είχε πόλεμο. Έχασε τους γονείς του και τα αδέλφια του έγιναν στρατιώτες με το ζόρι… Κι ο κυρ Αριστείδης θα τον βοηθήσει να πάρει …άσυλο!
Κι η τάξη γεμίζει παιδικές φωνές, και γέλια και καλημέρες  από γλώσσες που μιλιούνται σε διάφορα μέρη του κόσμου και παιχνίδια που παίζονται από όλους κι ας μην τα γνώριζαν πριν. Όπως εκείνο της γιορτής των Χρωμάτων που καλωσορίζει την Άνοιξη …»
Κι ύστερα αφού γελάσαμε κι εμείς πολύ δώσαμε ονόματα στις εικόνες που είδαμε και βγήκαμε έξω στην αυλή και ζωγραφίσαμε όλα εκείνα  τα παιδιά που είναι πρόσφυγες και τους γονείς τους και τα συναισθήματα μας  κι ευχηθήκαμε  να μπορούν όλα τα παιδιά του κόσμου να είναι χαρούμενα, να έχουν φαγητό και νερό και σχολεία, και σπίτια και τον μπαμπά και την μαμά τους και …μια πατρίδα!

Κι επειδή οι εικόνες με τους τίτλους μιλάνε από μόνες τους δείτε τι είπαν τα παιδιά για κάθε μία από αυτές !












Κι όλα αυτά έγιναν με αφορμή ένα βιβλίο… της Γιώτας Αλεξάνδρου «Χάρις και Φάρις»εκδ. Βιβλιόφωνο και περιμένουμε το Σάββατο  25 Απριλίου 2015, που θα είναι εδώ στο Ηράκλειο στα « Παραμύθια του Σαββάτου », να μας παίξει την ιστορία της με τις κούκλες της, να τραγουδήσουμε και να μάθουμε για τους πρόσφυγες με  δραστηριότητες βασισμένες σε υλικό της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ, στα πλαίσια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

10o Νηπιαγωγείο Ηρακλείου, Τετάρτη 22 Απριλίου 2015!




Νηπιαγωγείο Ηρακλείου, Τετάρτη 22 Απριλίου 2015!

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

΄Ενας πίνακας του Wassily Kandisky...μια δική μας ιστορία!

Και έγινε η τάξη μας μια αίθουσα πινακοθήκης με τους πιο παραξενους πίνακες που είχαμε δει μέχρι εκείνη την ημέρα. Σεπτέμβρης ήταν, λίγες οι γνώσεις, οι γνωριμίες και  οι...λέξεις μας.
Κι αφού ακούσαμε πολύ μουσική και αφήσαμε την φαντασία μας  να ταξιδέψει στις πιο παράξενες χώρες σκεφτήκαμε και γράψαμε χίλιες δυο ιστορίες με αφορμή έναν και μόνο πίνακα του Wassily Kandisky...έτσι γιατί τα μάτια  των παιδιών όλα τα βλέπουν διαφορετικά. Ετούτη τη μαγεία την μοιραστήκαμε με τους γονείς και δείτε το αποτέλεσμα!

Weiches Hart by Wassily Kandinsky
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια πόλη που κινδύνευε και την έλεγαν Ελλάδα.Και πήγε ένα καράβι να την σώσει.Ένας μεγάλος καρχαρίας εμπόδιζε το καράβι να μην σώσει τούτη τη γη.Ο Ουρανός έπεφτε σιγά σιγά και το καράβι δεν μπορούσε να τη σώσει από τον μεγάλο και τρανό καρχαρία.Μετά ένα κομμάτι τ΄ουρανού άρχισε να κόβεται.Το νερό άρχισε να κλαίει για τη γη που είχε αρχίσει να ραγίζει, αλλά μετά κάποια βέλη σκότωσαν τον καρχαρία και το καράβι μπορούσε να τη σώσει.Το νερό ήταν πια ευχαριστημένο. Και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα...Α! και ο καρχαρίας έγινε βραδυνό φαγητό .... ( Κ.Α )

Βλέπω έναν καρχαρία που πάει να φάει ένα δελφίνι και μετά ένα ψαράκι και υπάρχει κι ένας ήλιος έξω από το νερό.Μετά ο καρχαρίας παέι μέσα από ένα τούνελ τα καρχαριάκια του που έχουν μεγαλώσει...(Μ.Π)

Mια φορά κι ένα καιρό στον κήπο ενός σπιτιού έπαιζαν τρία παιδιά πάνω στο τραμπολίνο τους.Μια στιγμή εμφανίστηκε ο Μινώταυρος και τα έφαγε. Τον πήρε ο ύπνος και τον πλησίασε ο Θησέας, τον τράβηξε από τα κέρατα και τον πήγε στο κτήμα του. Εκεί του έδωσε ένα πικρό φάρμακο που έμοιαζε με σούπα για να βγάλει τα παιδιά από την κοιλιά του. Τα παιδιά βγήκαν από την κοιλιά και συνέχισαν να παίζουν χαρούμενα και ο Μινώταυρος έφυγε μακρυά φοβισμένος.Κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα! (X. Μ.)

Μια φορά κι ένα καιρό, ένα χάρτινο καραβάκι είχε ξεχαστεί στην αμμουδιά από παιδιά που το έφτιαξαν για παιχνίδι τους.Έβλεπε στη θάλασσα τα αληθινά καραβάκια να ταξιδέυουν και με παράπονο ζητούσε βοήθεια να μπορέσει και αυτό να βρεθεί μαζί τους. Μια μέρα ένα δυνατό κύμα έφτασε το μικρό χάρτινο καραβάκι στην ακτή, το παρέσυρε μαζί του και να που ξαφνικά βρέθηκε κι αυτό να ταξιδεύει με τα μικρά ξύλινα καραβάκια. Αισθανόταν όμορφα, πολύ δυνατό και πολύ χαρούμενο που η επιθυμία του είχε πραγματοποιηθεί.

Ήταν ένα ψαράκι σε μια θάλασσα που δεν μπορούσε να κολυμπήσει και όλα τα ψαράκια την κορόϊδευαν.Μετά πήγε στο σπιτάκι του και  πήγε μεσημέρι να ξαπλώσει.Όταν έγινε πρωί και ξημέρωσε, πήρε το σωσίβιό του να κολυμπήσει και μετά όλα τα ψαράκια το ζήλευαν που κολυμπούσε πιο καλά απ΄όλους.Μετά κάνανε όλοι μαζί ένα πάρτυ και όταν τελείωσε πήγαν σπίτι τους και το ψαράκι κοιμήθηκε.Την άλλη μέρα κολύμπησαν όλοι μαζί με τα σωσίβιά τους και έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα...

Το στρογγυλό σχήμα είναι η γη, τα παλιά τα χρόνια.Το γαλάζιο φόντο συμβολίζει τη θάλασσα. Τα τρία τρίγωνα ( πυραμίδα) είναι ο καρχαρίας που κυνηγάει ένα μικρότερο ψάρι  για να το φάει.Αλλά αυτό έχει μαγικές ιδιότητες και μεταμορφώνεται σε καράβι που ταξιδεύει μέσα στα κύματα τη νύχτα που έχει βγει το φεγγάρι...( Μ.Τ)

Μια φορά κι έναν καιρό ήατν ένα φεγγαράκι που ήατνε στον ουρανό και βρήκε ένα αστεράκι που παίζανε όλη μέρα. Τη νύχτα το φεγγαράκι μαζί με το αστεράκι είδανε δύο παιδάκια να παίζουνε σε πάρκο και κοίταξαν στην θάλασσα και έιδνα τέσσερα ψάρια...(Π.Χ)

Μια φορά κι ένα καιρό ήταν μια υδρόγειος που έλαμπε σαν φως αλλά δεν την πιστεύανε ότι ήταν η υδρόγειος σφαίρα γιατί έμοιαζε με καραμέλα! Όλοι την κορόϊδευαν κι εκείνη έκλαιγε.Μετά που τελείωνε τα  κλάματα έβγαινε ένα ουράνιο τόξο με γλάρους στον ουρανό και τα λουλούδια άνθιζαν κι ερχόντουσαν πεταλούδες.Ξαφνικά μια μέρα κάτι έλαμψε μπροστά της...ήταν ο Ήλιος.Κορδέλες τριγύρω τους πετούσαν, όταν ο ήλιος την πλησίασε και της ζήτησε να χορέψουν.Από τότε χορεύουν συνέχεια..(Ε.Λ)

Ένα καράβι ταξιδεύει στη χώρα του ματιού και θα σταματήσει εκεί και θα κατέβουν οι άνθρωποι να ψάξουν να βρουν μάτια λουλούδια με κόκκινο, ροζ και γαλάζιο χρώμα.Μετά θα ταξιδέψει σε άλλες πολλές χώρες και στη χώρα των φεγγαριών...

Ψαράκια και καρχζαρίες κολυμπάνε στο νερό.ένα πλοίο και μια σβούρα της θάλασσας που κάνει έτσι, γυρίζει και ένα τεράστιο υποβρύχιο το κάνει μπαμ και το βουλιάζει.Και τα γουρουνάκια βουλιάζουν και τα angry birds πάνε στον βυθό και πεθαίνουν από πείνα.Τα γουρουνάκια βρήκαν μια σβούρα και τα σηκώσανε πάνω.Κα ιπάτησαν ένα κουμπί και το πλοίο τους μεταμορφώθηκε σε υποβρύχιο. Τα angry birds σπάσανε τα υποβρύχια , σωθηκαν και κάνανε βόλτες στο βυθό και ότανβ έκλεισαν τα μάτια τους γίνανε όλα ρομπότ ( Κ.Φ.)

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα μάτι που έβλεπε μια όμορφη κοπέλα.Η κοπέλα κοιτούσε ψηλά και είχε τα χέρια της ανοιχτά για να  πιάσει το μωρό της.Και το μάτι την κοιτούσε .Γύρω του υπήρχαν τα πραγματά τους ...

Η σύνταξη, το σενάριο είναι όπως ακριβώς το είπαν τα παιδιά...

Κι έτσι έζησαν όλα καλά και μεις κι εσείς πιό ...σοφοί ...και καλύτερα!



Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2014

Όταν θέλω ...όλα τα μπορώ...

Και ξεκίνησε κι η νέα σχολική χρονιά!

Κι είμαστε μόλις στην πρώτη εβδομάδα,με κέφι ξανά, με έμπνευση, με νέες ιδέες και δημιουργίες αρχίσαμε και τούτη τη χρονιά με μια φράση από την πρώτη  μέρα που ταιριάζει στην " ηλικία" και στην ιδιοσυγκρασία μας...



:Όταν θέλω ...όλα τα μπορώ!

Αφορμή ένα παραμύθι εκείνο του αλυσοδεμένου ελέφαντα, που από συνήθεια, από φόβο, από έλλειψη θάρρους δεν έφευγε ποτέ από τα δεσμά του ενώ ήταν πολύ απλό να το κάνει ...
Και αφού συζητήσαμε και παλιξαμε και φυσικά χορέψαμε σαν ελέφαντες κι άλλα ζωντανά του δάσους, της ζούγκλας αλλά και κατοικίδια ήρθε η ώρα της κουβέντας.Η συζήτηση στράφηκε γύρω από το τι θάθελα αλλά δεν μπορώ να κάνω ...


Θέλω αλλά δεν μπορώ...
Να σχεδιάσω έναν ελέφαντα
να σκαρφαλώσω στον τοίχο
να γίνω πριγκίπισσα
να φτιάχνω σπίτια
να πετώ πάνω σε μια πεταλούδα
να γίνω μάγος
να γίνω γοργόνα
να ήμουν μάγισσα
να πετάω στον ουρανό σαν νεράιδα
να γινόμουν οδηγός τραίνου
να ραβδίζω τις ελιές όπως ο μπαμπάς
να μάθω να ζωγρφαίζω ένα σκυλάκι
να ζωγραφίσω ένα άγγελο
να μπορώ να κόψω σταφύλια




 …Κάποιες νύχτες ονειρεύομαι ότι  πλησιάζω τον αλυσοδεμένο ελεφαντάκι και του λέω στο αφτί :
« Ξέρεις κάτι ; Εμείς οι δυο μοιάζουμε. Νομίζεις κι εσύ ότι δεν μπορείς να κάνεις κάποια πράγματα επειδή μια φορά, κάποτε , προσπάθησες και δεν τα κατάφερες. Πρέπει να καταλάβεις ότι ο καιρός πέρασε και σήμερα είσαι πιο μεγάλος και πιο δυνατός από παλιά. Αν ήθελες στ αλήθεια να απελευθερωθείς , είμαι σίγουρος ότι θα μπορούσες να το πετύχεις. Γιατί δεν το δοκιμάζεις;  »
Μερικές φορές ξυπνάω με τη σκέψη ότι ο ελέφαντας μου, τελικά, κάποια μέρα το επιχείρησε και κατάφερε να ξεριζώσει το ξύλο. Τότε χαμογελάω και φαντάζομαι ότι το τεράστιο ζώο συνεχίζει να ταξιδεύει με το τσίρκο επειδή χαίρεται  να βλέπει τα παιδιά να διασκεδάζουν, αλλά χωρίς αλυσίδα.
( Χόρχε Μπουκάϊ , εικονογράφηση Γκούστι, εκδ. OPERA)

Κυριακή 18 Μαΐου 2014

Όταν οι εκλογές γίνονται …παιχνίδι !




Εκλογές...ψήφος…κάλπη…υποψήφιοι…Δήμαρχος… Ένα σωρό καινούργιες λέξεις και …άγνωστες εντελώς !

Πλησιάζει η Κυριακή και οι γονείς καλούνται να ψηφίσουν για να βγάλουν τον Δήμαρχο της πόλης… Μα τι είναι αυτές οι εκλογές  που όλοι συζητάνε κι εμείς  δεν καταλαβαίνουμε καθόλου τι ακριβώς θα συμβεί;

Τι είναι λοιπόν οι εκλογές για ένα πεντάχρονο παιδί ; 

Είναι μια κλωστή… ή μήπως είναι ένα κτίριο; …Μπα μάθημα θα΄ναι  ή μάλλον  κάτι σαν αγορά αλλά τα λεφτά που μαζεύονται τα δίνουν στα φτωχά παιδιά …Εγώ, κυρία, νομίζω πως είναι μια δουλειά που αν είσαι καλός αυτήν σε κάνουν  Δήμαρχο διαφορετικά αλλάζεις δουλειά…
Το βρήκα, το βρήκα φώναξε ένα μικρό κοριτσάκι. Εκλογές είναι ο καιρός και μάλιστα όταν τα σύννεφα είναι έτοιμα να βάλουν τα κλάματα…
Οι δηλώσεις στην δημοσιογράφο...

Και η πιο ενημερωμένη της τάξης πήρε λόγο  και είπε : « είναι όταν κάποιοι άνθρωποι θέλουν να γίνου Δικαστές, τότε  βάζουν κάτι χαρτιά μέσα σ ε ένα κουτί και όποιος βρει τα πιο πολλά γίνεται Δήμαρχος !»

Κι η κάπλη …έχετε ακούσει ξανά αυτήν τη λέξη; Τι είναι η κάλπη

Ααα… αυτό είναι το κτίριο, σαν μεγάλο γραφείο ακούγεται,  μήπως είναι  λεωφορείο , μια βάρκα, η θάλασσα  ή το φως; Είναι όταν παίζουμε πολύ καλά με κάποιον, είναι μια τρικλοποδιά, κάποιο ζώο θα είναι ή μάλλον έτσι λένε  στα Αγγλικά η λέξη Ψηφίζω !

Και η ιδέα δεν άργησε να ΄ρθει…ο καλύτερος τρόπος να καταλάβουμε τι είναι οι εκλογές είναι  να τις κάνουμε εμείς στο σχολείο μας και να ψηφίσουμε ποιόν θέλουμε αρχηγό στην τάξη μας . Οι υποψήφιοι θα έπρεπε  να βγάλουν λόγο, να πείσουν τους ψηφοφόρους για να τους ψηφίσουν. Ετοιμάστηκαν ψηφοδέλτια, φτιάξαμε εφορευτική επιτροπή, κάλπη και αφού δήλωσαν συμμετοχή ποιοι θέλουν να διεκδικήσουν την ψήφο, βάζοντας ημίψηλο καπέλο και γραβάτα ξεκίνησαν να εκφωνούν τα δικά τους  θα…. με την βοήθεια πάντα και τις ερωτήσεις δημοσιογράφου …

Η Εφορευτική Επιτροπή...
Άλλος είπε πως θα φέρει στο σχολείο τη χαρά, άλλος μια πισίνα, άλλος πως θα γεμίσει ζωγραφιές και πίνακες όλο  το σχολείο  …και σε λίγο όλα ήταν έτοιμα !
Το ψηφοδέλτιο είχε 6 ονόματα παιδιών από το ένα τμήμα και 4 από το άλλο και έπρεπε να βάλουν 2 σταυρούς , έναν  για κάθε τμήμα.
Η διαδικασία κράτησε δύο ολόκληρες ημέρες και έγινε με τον καλύτερο τρόπο και με κάθε πιστότητα στην πραγματικότητα με μια διαφορά …Γελάσαμε πολύ, παίξαμε πολύ και φυσικά συμμετείχαμε όλοι στην καταμέτρηση των ψήφων σαν να είμαστε μεγάλοι…

Η κάλπη μας...
Απίστευτο και τελικά αληθινό ήταν οι αντιδράσεις των μικρών παιδιών όταν άρχισαν να φαίνονται ποιοι  θα κέρδιζαν στην αναμέτρηση… Φώναζαν, υποστήριζαν και σαν βγήκε το τελικό αποτέλεσμα ξέσπασαν όλοι σε παρατεταμένα χειροκροτήματα  και για τους εκλεγμένους αλλά και γι αυτούς που δεν κατάφεραν να εκλεγούν ή δεν πήραν ούτε μία ψήφο γιατί προτίμησαν να ψηφίσουν έναν φίλο τους κι όχι τον εαυτό τους !

Οι εκλογικοί κατάλογοι...
Ακολούθησαν έντονοι πανηγυρισμοί και φυσικά οι απαραίτητοι λόγοι των εκλεγμένων πια αρχηγών των Τμημάτων που όσο και να φαίνεται απίθανο συγκίνησαν  κι έφεραν σε όλους για μια ακόμα φορά εκείνη την αίσθηση πως τα παιδιά τελικά ξέρουν πολύ καλύτερα να  μιλούν από πολλούς μεγάλους… Ευχαρίστησαν …  έταξαν  σαν αληθινοί πολιτικοί και όλοι μαζί πήγαμε για …φαγητό ! 

Αν μπορούσαν όλα να γίνονται όπως  συμβαίνει στην κοινωνία των μικρών παιδιών σίγουρα ο κόσμος μας θα ήταν πολύ πολύ καλύτερος και τα αποτελέσματα των πράξεων μας , αμερόληπτα και απόλυτα ειλικρινά θα έφτιαχναν μια πολιτεία που θα  έμοιαζε ιδανική να ζει κανείς… να  δημιουργεί… να διδάσκει αλλά και να διδάσκεται  από μικρούς σοφούς που μπορεί να μην γνωρίζουν ακόμα το νόημα κάποιων λέξεων ξέρουν όμως να τις χρησιμοποιούν με τον καλύτερο τρόπο !

Στην διαδικασία των εκλογών   συμμετείχαν και τα δύο τμήματα του ολοήμερου σαν μια μεγάλη ομάδα, μικρών ανθρώπων !

10ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου , Μάϊος 2014... 
Καταμέτρηση Ψήφων...
Καταμέτρηση ψήφων...


Τα αποτελέσματα....

Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Και έτσι τολμήσαμε …μια μέρα να γεμίσουμε την Εφορία …με …Ευ φορία !



Αλήθεια ένας χώρος που δεν βλέπεις και πολύ χαμογελαστούς ανθρώπους πως θα ήταν αν γέμιζε με  ζωγραφιές μικρών παιδιών; Η ιδέα ήρθε μετά από μια επίσκεψη για προσωπικούς λόγους στο πιο « αδικημένο» και μη αγαπητό κτίριο – υπηρεσία στους περισσότερους από εμάς.

Και η « ιστορία », η σκέψη ήρθε την ίδια στιγμή…


Τι είναι λοιπόν η εφορία για τα μικρά παιδιά;

Είναι κάτι σαν σχολείο, σαν πάρκο, σαν μια τράπεζα, σαν ένα λεφτό, σαν μεταφορά, σαν ένα γραφείο, σαν ένα ταξί ή μάλλον λεωφορείο, σαν μουσική, σαν μια μεγάλη πόλη, σαν τον ήλιο, σαν πεταλούδα, σαν μια λεωφόρος, σαν ένας χώρος που παρκάρουν τα λεωφορεία , σαν ένα επάγγελμα που βγάζει πολλά χαρτιά και γράφεις ….
Μπα…,  είπαν κάποια άλλα παιδιά ,είναι το φορείο, είναι φωτιά, είναι πυροσβεστική, είναι μια έκρηξη , φοβάμαι είπε ένα παιδί…. και τότε ακούστηκε το πιο συναρπαστικό: 

-Κυρία, όταν τρακάρουμε έρχεται η εφορία και μας παίρνει φωτογραφίες και αν είναι κάτι σημαντικό μπορεί να μας βάλει φυλακή…
Όχι, όχι είπε ένα άλλο :…Εφορία  είναι  ένα παλιό καράβι που έχει βυθιστεί…

Κι ο φόρος τι είναι ;

Είναι ένας χώρος ή μήπως κάποιος σπόρος, ο φόρος οδηγεί τα καράβια να μην χαθούν, είναι φως, είναι ο βοριάς, έτσι λένε την εφορία στα Αγγλικά, είναι το λεωφορείο που παρκάρει στην εφορία, είναι το φεγγάρι, είναι η μεταφορά, είναι ο διευθυντής της εφορίας, είναι ένας φάρος, είναι τα ρέστα που μας δίνουν…
Αυτό είναι η φαντασία που κάνει τα πράγματα να μοιάζουν πολύ, μα πολύ συναρπαστικά. Τι να εξηγήσεις σε ένα μικρό παιδί και πώς να καταλάβει τι σημαίνει ακριβώς αυτή η λέξη. Σίγουρα τους λες την ερμηνεία, κάποια στιγμή και στη συνέχεια τους δίνεις χρώματα και πινέλα και ότι υλικό θέλουν και η σκέψη γίνεται… ζωγραφιά…
Κι αυτές τις ζωγραφιές τις αναρτήσαμε όλοι μαζί στο κτίριο της Β΄ΔΟΥ Ηράκλειου …μια μέρα  για να  γεμίσει ο κόσμος χαμόγελα και να μην σκέφτεται την εφορία αλλά την ευφορία που τόσο απλόχερα χαρίζει ένα παιδικό σχέδιο … Και αν τύχει και βρεθείτε σε αυτό το κτίριο σίγουρα ένα χαμόγελο θα σχηματιστεί και στα δικά σας χείλη… άλλωστε αυτός ήταν ο σκοπός μας …

Κι όπως λέει πολύ σωστά η Μαρίνα …το τολμήσαμε και αυτό!

10ο Νηπιαγωγείο  Ηρακλείου, Μάιος 2014….