Ετικέτες

Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω , τα έμαθα στο νηπιαγωγείο!

Κάθε Παρασκευή και μια μικρή ιστορία για τους γονείς ή όπως λέμε :

Τα λόγια της Παρασκευής !

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς ζω, τι να κάνω και πως είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο.
Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού , αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο.
Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα :
  •       Να μοιράζεσαι τα πάντα
  •      Να παίζεις τίμια
  •      Να μην χτυπάς τους άλλους
  •       Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες
  •       Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου
  •       Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου .
  •       Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον
  •       Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό
  •       Να κοκκινίζεις
  •       Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό
  •       Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή * να μαθαίνεις λίγο
  •       Να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις , να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο
  •       Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα
  •       Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο , να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να μένεις μαζί με τους άλλους.
  •       Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα.
  •       Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω και γιατί ,αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ  αυτό.

    Τα χρυσόψαρα , τα χάμστρες, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη και ο μικρός σπόρος μέσα στο
δοχείο , όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς.Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα .Ο χρυσός κανόνας , η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής* η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή.Πάρτε μια απ΄αυτές τις συμβουλές, εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε την στην οικογενειακή σας ζωή, στην εργασία σας, στην κυβέρνηση σας, στον κόσμο σας* θα παραμείνει αληθινή, ξεκάθαρη, σταθερή. Σκεφτείτε πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος , αν όλοι εμείς , όλοι οι άνθρωποι, τρώγαμε γάλα με κουλουράκια γύρω στις τρεις το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε κάτω από τις κουβέρτες για ένα υπνάκο. Ή, αν όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως βασική αρχή να βάζουν πάντα τα πράγματα εκεί που τα βρήκαν και να καθαρίζουν τις τσαπατσουλιές τους.Είναι ακόμη αλήθεια ανεξάρτητα από την ηλικία σας, πως όταν βγαίνετε έξω στον κόσμο είναι καλύτερα να κρατιέστε από το χέρι και να μένετε μαζί με τους άλλους.

(Απόσπασμα από το βιβλίο  : Όλα όσα πραγματικά χρειάζομαι να ξέρω τα έμαθα στο νηπιαγωγείο του Robert Fulghum)                                                                 

                                                                                Καλό Σαββατοκύριακο !!!

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

Ήταν μια φορά κι έναν καιρό μια πεταλούδα !

Κάθε Παρασκευή και μια μικρή ιστορία για τους γονείς ή όπως λέμε :



«Τα λόγια της Παρασκευής »

 Ήταν μια φορά κι έναν καιρό μια πεταλούδα !

…Η μαμά μου ήταν κόρη ενός  ζευγαριού αγροτών ν από το Έντρε Ρίος. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην ύπαιθρο ανάμεσα σε ζώα, πουλιά και λουλούδια. Εκείνη μας διηγήθηκε πως ένα πρωί ,καθώς περπατούσε στο δάσος μαζεύοντας κλαδιά για ν ανάψει τη φωτιά του φούρνου ,είδε ένα κουκούλι να κρέμεται από ένα σπασμένο κλαδί . Σκέφτηκε ότι θα ήταν πιο ασφαλές για την καημένη την κάμπια να τη φέρει στο σπίτι και να την έχει υπό την προστασία της. Όταν έφτασε, την έβαλε κάτω από μια λάμπα για να έχει ζέστη , και δίπλα από το παράθυρο για να μην της λείψει ο αέρας . Για τις επόμενες ώρες, η μαμά μου έμεινε στο πλάι της προστατευόμενης της , περιμένοντας τη μεγάλη στιγμή . Μετά από μια μικρή αναμονή που τελείωσε το επόμενο πρωί , η κοπέλα είδε το κουκούλι  να σχίζεται κι ένα μικρό και μαλλιαρό ποδαράκι να ξεχωρίζει στο εσωτερικό.
 Όλα ήταν μαγικά , και η μαμά μου μας έλεγε πως είχε την αίσθηση ότι ήταν μάρτυρας σ΄
ένα θαύμα. Αλλά ξαφνικά το θαύμα άρχισε να μετατρέπεται σε τραγωδία. Η μικρή πεταλούδα φαινόταν να μην έχει αρκετή   δύναμη για να σπάσει το ύφασμα από το κουκούλι της. Όση δύναμη κι αν έβαζε , δεν κατάφερνε να βγει από την μικρή  σχισμή του προσωρινού σπιτιού της. Η μαμά μου δεν μπορούσε να μείνει με σταυρωμένα τα χέρια. Έτρεξε μέχρι την αποθήκη με τα εργαλεία και επέστρεψε μ ένα τσιμπιδάκι κι ένα ψαλίδι μακρύ, λεπτό και μυτερό, που η γιαγιά μου χρησιμοποιούσε στο κέντημα. Προσέχοντας πολύ να μην ακουμπήσει το έντομο, άνοιξε σιγά σιγά ένα παράθυρο στο κουκούλι για να μπορέσει να βγει έξω η έγκλειστη πεταλούδα. Μετά από μερικά λεπτά αγωνίας, η καημένη πεταλούδα κατάφερε να αφήσει πίσω τη φυλακή της και περπάτησε σκοντάφτοντας προς το φως του παραθύρου. Λέει η μαμά μου πως, κατασυγκινημένη, άνοιξε το παράθυρο για να αποχαιρετήσει τη νέα πεταλούδα πριν την παρθενική της πτήση. Ωστόσο, η πεταλούδα δεν έφυγε πετώντας ,ούτε όταν την ακούμπησε μαλακά με την άκρη της τσιμπίδας. Σκέφτηκε ότι θα την τρόμαζε η παρουσία της και την άφησε δίπλα στο ανοιχτό παράθυρο , βέβαιη ότι δεν θα την έβρισκε, όταν θα γύριζε.
Αφού πέρασε όλο το απόγευμα παίζοντας, η μαμά μου γύρισε στο δωμάτιό της και βρήκε δίπλα στο παράθυρο την πεταλούδα της ακίνητη, με τα φτεράκια κολλημένα στο σώμα και τα ποδαράκια τεντωμένα προς τα πάνω. Η μαμά μου πάντα μας έλεγε με πόση αγωνία πήγε το έντομο στον πατέρα της, για να του πει τι είχε γίνει και να τον ρωτήσει τι άλλο έπρεπε να είχε κάνει ,ώστε να την είχε βοηθήσει περισσότερο. Ο παππούς μου, που νομίζω πως ήταν ένας από τους σοφούς σχεδόν αναλφάβητους που τριγυρίζουν στον κόσμο, της  χάιδεψε το κεφάλι της και της είπε πως δεν υπήρχε τίποτα παραπάνω που θα έπρεπε να είχε κάνει , κι ότι στην πραγματικότητα , η καλύτερη βοήθεια θα ήταν να είχε κάνει λιγότερα και όχι περισσότερα.
Οι πεταλούδες χρειάζονται αυτήν την φοβερή προσπάθεια να σπάσουν τη φυλακή τους για να μπορέσουν να ζήσουν , γιατί κατά τη διάρκεια αυτών των στιγμών, εξήγησε ο παππούς μου, η καρδιά χτυπάει πολύ δυνατά και η πίεση που δημιουργείται στο κυκλοφοριακό της σύστημα στέλνει το  αίμα στα φτερά, που έτσι ξεδιπλώνονται και της δίνουν την ικανότητα να πετά. Η πεταλούδα που βοήθησε να βγει από το κουκούλι της  ποτέ δεν μπόρεσε να απλώσει τα φτερά της , γιατί η μαμά μου δεν την είχε αφήσει να παλέψει για τη ζωή της .
 Η μαμά μου πάντα μας  έλεγε πως πολλές φορές είχε θελήσει  να μας διευκολύνει στο  δρόμο μας , αλλά θυμόταν την πεταλούδα της και προτιμούσε να αφήνει τα φτερά μας να απλώνονται με τη δύναμη της δικής μας καρδιάς .

( Απόσπασμα από το βιβλίο : Βασίσου πάνω μου, Χορχέ Μπουκάι,εκδ. Opera)

                                                                                Καλό Σαββατοκύριακο !!!


Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

Δάσκαλε, μίλησέ μας για τα παιδιά…!



Κάθε Παρασκευή και μια μικρή ιστορία για τους γονείς ή όπως λέμε :

Τα λόγια της Παρασκευής



Δάσκαλε, μίλησέ μας για τα παιδιά

Κι εκείνος είπε :

*  Τα παιδιά σας δεν είναι δικά σας παιδιά.
*   Είναι γιοί και θυγατέρες της λαχτάρας της ζωής να διαιωνιστεί. Έρχονται με τη βοήθειά σας στη ζωή, αλλά όχι από εσάς, και δεν σας ανήκουν, όσο και να ζουν μαζί σας
*    Μπορείτε να ους δώσετε την  αγάπη σας, αλλά όχι και τις σκέψεις σας
*    Διότι έχουν δικές τους σκέψεις.
*    Μπορείτε να στεγάσετε το σώμα τους, αλλά όχι και τις ψυχές τους,διότι οι ψυχές ους στεγάζουν την κατοικία του αύριο, αυτού που δεν μπορείτε ούτε καν στα όνειρά σας να επισκεφθείτε εσείς.
*   Μπορείτε να μοχθήσετε να μοιάσετε στα παιδιά σας, αλλά όχι να επιδιώξετε να τα κάνετε όμοιά σας.
*    Διότι η ζωή δεν οπισθοχωρεί ούτε αργοπορεί υπέρ του χθες.
*    Είσαστε τα τόξα απ΄  όπου εξακοντίζονται σαν ζώντα βέλη τα παιδιά σας.


(απόσπασμα από το βιβλίο : Ο Προφήτης και ο Κήπος του Προφήτη του Χαλί Γκιμπράν)

           Καλό Σαββατοκύριακο !!!

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

΄Το κάστρο μας ...ο δικός μας Κούλες...!

¨Ηταν ένα ανοιξιάτικο μεσημέρι κι έιμασταν από μέρες έτοιμοι να υποδεχτούμε μια σπουδαία κυρία
που της άρεσε πολύ να φτιάχνει γράφει ιστορίες για την πόλη μας, να σκάβει συνέχεια και να βρίσκει παλιά κτίρια και πράγματα, αρχαιολόγος είπε η Ασπασία πως πρέπει να ήταν , να " κτίζει"κουκλόσπιτα και κάστρα. Εμείς θέλαμε πολύ να φτιάξουμε το δικό μας κάστρο να ναι σαν το " Φρούριο της θάλασσας" που το βλέπουμε κάθε στιγμή από την αυλή μας. Μαζέψαμε πολύ " άχρηστο " υλικό και μόλις ήρθε η κ. Λιάνα όλα με ένα μαγικό τρόπο άρχισαν να μεταμορφώνονται... 
Xρειαστήκαμε πολλά ρολά από χαρτί κουζίνας, ένα μεγάλο χαρτόκουτο, παλιά χαρτιά , εφημερίδες, κόλλα ατλακόλ, μολύβια , πολύχρωμα χαρτιά, σημαίες, μικρά ξυλάκια, πολύ φαντασία και μεράκι για ότι κάναμε. Βάλαμε τάφρο, χαντάκι, θάλασσα και το κάστρο μας ήταν έτοιμο πολύ γρήγορα. Η κ. Λιάνα Σταρίδα μας εξηγούσε  ότι έφτιαχνε κι εμείς μιας και το πρόγραμμά μας ήταν : "Ο Κούλες και το λιμάνι μας" , μάθαμε πολλά για όλα τα κάστρα. Μοναδικός βοηθός μας ο Δομήνικος που έμεινε κοντά μας όλες τις μέρες μέχρι το τέλος της χρονιάς και μας έμαθε χίλια δυο πράγματα για τα χρόνια  τα παλιά, τους Ενετούς, την πόλη μας , τα τείχη , τις πύλες, και τον Κούλε.


Αλήθεια πως πήρε το όνομά του  το φρούριο ;
 "Κούλες " σημαίνει φρούριο στη θάλασσα  (Rossa a Mare ή Castello a Mare)κι αφού ήταν στην άκρη του λιμανιού , ονομάστηκε έτσι . Κτίστηκε την περίοδο που ήταν οι Ενετοί στο Ηράκλειο από το 1523 - 1540 μ.Χ. περίπου. 

 
To Κάστρο μας ετοιμάστηκε και το πρόγραμμα ξεκίνησε μέχρι και το τέλος της χρονιάς ...


Κυρία Λιάνα Σταρίδα, η βοήθεια σας  ήταν πολύτιμη. Από όλα εμάς τα παιδιά του 10ου Νηπιαγωγείου ένα πολύ μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ !!!!
                                                                       ( συνεχίζεται )

Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Κι ύστερα ήρθαν οι μέλισσες...

...Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας δάσκαλος που του άρεσε πολύ να ασχολείται με το πιο μαγικό έντομο που υπάρχει στον κόσμο , την μέλισσα. Αγαπούσε τόσο πολύ τις μελισσούλες από τότε που ήταν μικρός που αν και πέρασαν τα χρόνια και μεγάλωσε και σπούδασε και έκανε οικογένεια πάντα ο ελεύθερος χρόνος του ήταν αφιερωμένος σ΄αυτές. Ετσι έμαθε σχεδόν όλα τους τα μυστικά και έγινε και μελισσοκόμος . Και δεν τον έφτανε αυτό ήθελε όλη του την γνώση και το μεράκι να το μεταφέρει στους ανθρώπους και ιδιαίτερα στα παιδιά με΄ένα μόνο αντάλαγμα... Τη μαγεία της στιγμής και ένα επιφώνημα θαυμασμού από τα παιδικά χείλη. Ο δάσκαλος αυτός , ο μελισσοκόμος ήρθε στο σχολείο μας ένα πρωί μαζί με τις  μέλισσες του , με την βασίλισσα και ένα σωρό ιστορίες .

Μέρες συζητούσαμε για ότι όμορφο συνέβει εκείνη την ημέρα....

Ήταν στις 23 Μαϊου 2013 όταν ο Λευτέρης Καραγιάννης αγκαλιά με μια ειδική κατασκευή ένα κυψελίδιο 5 πλαισίων εξ' ολοκλήρου από πλακέ θαλάσσης, με τρία παράθυρα από plexiglass, τα οποία σκεπάζονται από τα αντίστοιχα καπάκια, έφτασε  στο νηπιαγωγείο και η δική μας ιστορία και περιπλάνηση ξεκίνησε ...
Μας είπε πολλές ιστορίες , για τις εργάτριες, τους κηφήνες, τις μέλισσες φρουρούς, τις αερίστρες και για τη βασίλισσα. Μάθαμε ένα σωρό νέες λέξεις,  είδαμε από κοντά, μυρίσαμε και ακουμπήσαμε φυσικό κερί, μέλι, πρόπολη, βασιλικό πολτό, γύρη .
Η ιστορία που μας συγκλόνησε ήταν αυτή της βασίλισσας ....
Η βασίλισσα ήταν μαρκαρισμένη με μια κόκκινη τελεία στο πίσω μέρος του σώματός της.  "...Φέτος κόκκινο, του χρόνου πράσινο, μετά μπλέ, λευκό και κίτρινο ανάλογα το τελευταίο ψηφία της χρονιάς που διανύουμε. Αυτή η εναλλαγή χρωμάτων επαναλαμβάνεται συνεχώς και έτσι μπορούμε και να εντοπίζουμε την βασίλισσα εύκολα για τους διάφορους χειρισμούς μας και να ξέρουμε την ηλικία της αφού τα πέντε χρόνια είναι η μέγιστη ηλικία που μπορεί να φτάσει.." μας είπε...και μετά συνέβει κάτι μαγικό . Πολλοί λίγοι μελισσουργοί έχουν την  ευκαιράι και την τύχη να δουν μια βασίλισσα - μέλισσα την ώρα που γεννάει κι εμείς την παρακολουθούσαμε μέσα από το plexiglass για παραπάνω από είκοσι λεπτα. Η διαδικασία ήταν μοναδική. ΄Αρτια μικρά κελιά, και μια μέλισσα " αρχόντισσα" να πηγαινοέρχεται με ρυθμικές κινήσεις και να αφήνει τα αυγά της ένω την καθαρίζουν και την περιποιούνται οι εργάτριες . 
Ο Λευτέρης μας εξηγεί :
" Παρατηρούμε οτι και την ώρα της γέννας ελέγχει το επόμενο κελί καθώς και οτι όταν γεννάει σε συνεχόμενα κελιά η διαδικασία είναι πολύ γρήγορη. Να σημειώσω οτι κάθε φορά που επαναλαμβάνει την διαδικασία, ανάλογα το μέγεθος του κελιού, την εποχή και τις ανάγκες τη δεδομένη στιγμή, θα κάνει μια αντανακλαστική σύσπαση όταν θέλει να γονιμοποιήσει το αυγουλάκι οπότε ανοίγει ο αγωγός της σπερματοθήκης και θα απλευθερώσει μια ελάχιστη ποσότητα σπέρματος μαζί με το αυγό οπότε και θα προκύψει μετά από 21 ημέρες μια εργάτρια. Αν δεν κάνει την διαδικασία, τότε θα έχουμε ένα αγονιμοποίητο αυγό και θα προκύψει μετά από 24 μέρες ένας κηφήνας. Την διαδικασία αυτή επαναλλαμβάνει 1500-2000 φορές την ημέρα, ενώ σε ένα έτος μπορεί να γεννήσει μέχρι και 200.000 αυγά!!! "
Κι ύστερα ακουμπήσαμε την κυψέλη και οι ερωτήσεις δεν τέλειωναν με τίποτα ...Οταν πια η βασίλισσα " χάθηκε " από τα μάτια μας τότε καθίσαμε για πρωινό δοκιμάζοντας μέλι και ζωγραφίζοντας όλα όσα είχαν δει τα μικρά και περίεργα μάτια μας που άνοιγαν διάπλατα να χωρέσουν τις μοναδικές εικόνες αυτού του πρωινού !!!

Κ. Λευτέρη να ξανάρθετε ...σας ευχαριστούμε για όλα όσας μας δείξατε και μας είπατε !!!


Εδώ θα μάθουμε τι είναι η Πρόπολη  :http://proionta-tis-fisis.blogspot.com/2013/04/blog-post_9153.html


 

Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Αν η μαμά μου ήταν κάτι άλλο ...!!!

Την Κυριακή 12 Μαϊου ήταν η γιορτή της μητέρας. Τα σχολεία κλειστά κι έτσι δεν είχαμε χρόνο να ετοιμάσουμε οτιδήποτε. Ομως επειδή η μαμά είναι  το πιό αγαπημένο μας πρόσωπο ήταν το πρώτο " πράγμα " που κάναμε αμέσως μετά τις διακοπές...
 
Να μιλήσουμε για τη δική μας την μαμά !!! Ενα κουβάρι με κλωστή άρχισε να ξετυλίγεται κι ο καθένας μας κρατούσε ένα κομμάτι και λέγαμε ...και λέγαμε...και σαν φτάσαμε στο τέλος σηκώσαμε τα χέρια ψηλά και κάποιο παιδί είπε πως έμοιαζε σαν τον ομφάλιο λώρο που μας είχε η μαμά μεσα στην κοιλίτσα της και ...στριφογυρίσαμε και χορέψαμε με την μουσική και τότε σκεφτήκαμε ....





Αν η μαμά μου ήταν κάτι ...άλλο τι θα ήταν ;
  • αν η μαμά μου ήταν κοτούλα θα έκανε αυγά και η γιαγιά μου θα τα έφτιαχνε ομελέτα...
  •  θα ήταν μαργαρίτα...
  •  θα ήταν η καρδιά ...
  • θα ήταν φράουλα και θα την έτρωγα με ζάχαρη άχνη...
  • θα ήταν ένα αστέρι φωτεινό και θα την έβλεπα στον ουρανό....
  • θα ήταν ένα ...χείλη  που θα με φιλούσε συνέχεια ...
  • θα ήταν μια ντομάτα που θα την έβαζα στη σαλάτα και θα την έτρωγα συνέχεια ...
  • θα ήταν ένα στεφάνι που θα το φορούσα στα μαλλιά μου 
  • θα ήταν μια κίτρινη κορδέλα που θα την φύλαγα στο συρτάρι μου...
  • θα ήταν ένας κύκνος ...
  • θα ήταν μια αγάπη 
  • θα ήταν μια πριγκίπισσα με ένα στεφάνι λουλούδια στα μαλλιά ...
  • θα ήταν μια νεράιδα ....
  • θα ήταν  ένα κολιέ να το φοράω πάντα ...
  • θα ήταν το φεγγάρι και θα την έβλεπα συνέχεια στον ουρανό ...
  • θα ήταν ο ήλιος που θα με ζέσταινε...
  • αν η μαμά μου ήταν μιά αγκαλιά θα με έσφιγγε συνέχεια και δεν θα με άφηνε ...
  • αν η μαμά μου ήταν κάτι άλλο θα ήταν μια φανταστική μαμά να με μαγέψει με το ραβδί της και θα ήταν εδώ πάντα ...
  • θα ήταν ο Ρονάλντο και θα παίζαμε μπάλα...
  • θα ήταν μια σταφυλιά και θα έτρωγα σταφύλια που μ  αρέσουν ...
  • θα ήταν ένα κοχύλι ...
  • θα ήταν η χαρά και θα ήταν πάντα χαρούμενη ...
  • θα ήταν μια γοργόνα ...
  • θα ήταν ένα ελάφι που θα έτρεχε στο δάσος ...
  • θα ήταν μια αρκούδα πολική και θα παίζαμε στα χιόνια...
  • θα ήταν ένα πρωτομαγιάτικο στεφάνι ...
  • θα ήταν ένα πασχαλινό αυγό που θα τσούγκριζε και θα έσπαγε όλα  τ΄ άλλα ...
  • θα ήταν ένας άγγελος και θα με πρόσεχε ...
  • θα ήταν μπογιά για να ζωγραφίζω συνέχεια ...
Κι όταν μας αγκαλιάζει νοιώθουμε ...:
  • ότι δεν είμαστε μόνοι
  • την αγάπη
  • την ζεστή αγκαλιά
  • να θέλω να είμαι εκεί...
  • οτι δεν υπάρχει γκρίνια
  • ότι δεν υπάρχει μόνο ο μπαμπάς
  • πόσο μ αγαπάει 
  • την χαρά όλου του κόσμου...
Αν μπορούσαμε να την  περιγράψουμε με μιά μόνο λέξη η μαμά μας είναι : 

Αλήθεια, καρδιά, αγάπη, γλυκιά,αγκαλιά, φιλί,χάρη, στεφάνι, τριαντάφυλλο,ελπίδα , κιμωλία, ήλιος, λουλούδι,αστέρι,φωνή,φεγγάρι, μπάλα, φράουλα, ΜΙΑ ...

Χρόνια πολλά μανούλα έστω και καθυστερημένα ...Σ΄ αγαπάμε πολύ !!!




Κυριακή 7 Απριλίου 2013

Τι είναι η ποίηση;

Η κυρία Ποίηση
Παγκόσμια Ημέρα ποίησης 21 Μαρτίου ...


Νηπιαγωγός : Ποιος θα μας πει τι είναι η ποίηση ;
Νήπιο : Είναι ένα εργαλείο που βάζουμε στο χέρι μας και μας ασκεί  πίεση ;
Νήπιο : Είναι αυτό που βάζουμε στο χέρι μας για να χαλαρώνουμε και μας μετράει την καρδιά
Νήπιο : Είναι όταν με σπρώχνει κάποιος ...
Νηπιαγωγός : ...........!!!!!( άφωνη )
Νήπιο : Κυρία , κυρία θυμήθηκα ....είναι τα πολύ μικρά τραγούδια !
Νήπιο :...αυτά που τα διαβάζουμε αλλά δεν τα τραγουδάμε
Νήπιο : Είναι η δουλειά του ποιητή ...
Νήπιο : Είναι τα λόγια που γράφει ένας ποιητής
Νήπιο : Είναι αυτά που γράφει ο Οδυσσέας Ελύτης 

Νηπιαγωγός : Τι εργαλεία χρειάζεται η κυρία ποίηση για να γράψει τα ποιήματά της ;
η κυρία Φαντασία
  •  μολύβι,
  •  πένα, 
  • γράμματα,
  • λέξεις, 
  • χαρτί, 
  • φτερό βουτηγμένο στο μελάνι, 
  • μαρκαδόρο,
  • να βλέπουμε κάτι και να γράφουμε, όπως ο Ελύτης έβλεπε την ποδηλάτισσα 
  • μια σκέψη,
  • μια εικόνα,
  • το μυαλό
  • μια εικόνα που έχουμε στο μυαλό μας χωρίς να τη βλέπουμε στην αλήθεια ...
  • Νηπιαγωγός :   Δηλαδή ;
  • Νήπιο : ...δηλαδή τη φαντασία μας !!!!!

Τι σημαίνει απαγγελία ; την έχουμε ξανακούσει αυτήν την λέξη ;
ο κύριος Στίχος


- ναι κυρία ...σημαίνει ....Ευαγγελισμός  !!!!!!!

Κι ύστερα από όλο αυτό ....η κυρία Ποίηση με το υπέροχο της φόρεμα γεμάτο γράμματα  ξεκίνησε το ...παραμύθι της. Κοντά της είχε πάντα έναν βοηθό, τον κ. Στίχο που την βοηθούσε όταν δυσκολευόταν να ...περάσει απέναντι, να ανέβει μια σκάλα, να πάρει μια ανάσα , να φτιάξει τα μικρά της ποίηματα ...και φυσικά την αγαπημένη της αδελφή την κυρία Φαντασία που δεν την άφημε σχεδόν ποτέ μόνη της ... Οι τρεις τους ήταν αχώριστοι, ταξίδευαν συνέχεια σ ΄΄ολο τον κόσμο , μέρα και νύχτα και δεν κουράζονταν ποτέ . Αγαπούσαν πολύ τα λουλούδια, τα δέντρα, τα ζώα, τη θάλασσα, τα κοχύλια, τον ήλιο, την νύχτα, το φεγγάρι , τα αστέρια , τα παιχνίδια και όλα τα παιδιά...Τους έφτιαχναν μικρές ιστορίες με όλες αυτές τις λέξεις και με τόσες άλλες που φρόντιζε πάντα η Φαντασία να " κρατάει " στην τσάντα της ... Κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς ακόμα καλύτερα  με τα όμορφα ποίηματα τους !!!