Ετικέτες

Κυριακή, 20 Μαΐου 2012

" Τα παιδιά μας αλλάζουν τον κόσμο ..." Ζούμε μαζί , ζούμε αρμονικά ...

" Τα παιδιά μας αλλάζουν τον κόσμο ..." Ζούμε μαζί , ζούμε αρμονικά ...

Παρασκευή 18 Μαϊου 2012...μια μέρα " διαφορετική"...δύσκολο το θέμα μας σήμερα με πολλές καινούργιες λέξεις και πολύ  " παράξενα νοήματα "...


Αφορμή η επίσκεψή μας στο αίθριο της Λότζια για να παρακολουθήσουμε το σχέδιο δράσης του Δήμου Ηρακλείου με το πρόγραμμα " I am Roma, changing mindsets '...
Στην μεγάλη οθόνη του σχολείου λίγο πριν ξεκινήσει η προβολή μιας μικρής ταινίας για τους Roma ...βλέπαμε και ακούγαμε την εκπληκτική μουσική του Βασίλη Σαλέα και τότε η " μέρα " μας ξεκίνησε...
Η πρώτη ερώτηση ήταν αν ήξερε κάποιος τι σημαίνει η λέξη Roma ...στην αρχή δίστασαν κάπως...
- Κυρία είναι  ξένη λέξη αλλά εγώ ξέρω τι σημαίνει....είναι αυτοί που μένουν στη Ρώμη.... Ο Μάριος σήκωνε επίμονα το χέρι του και με μια ανάσα είπε ... είναι  άνθρωποι.... Βάλαμε την λέξη εκεί που τοποθετούμε " τους θησαυρούς μας " και η περιήγηση σε ένα άγνωστο θέμα που δεν ξέραμε που θα καταλήξει συνεχίστηκε...
- ΄Ανθρωποι λοιπόν και... βοήθησε λίγο και η μουσική ....άνθρωποι που χορεύουν είπε  η Αθανασία ...
( Ν) - και ποιος ξέρει τι είναι οι τσιγγάνοι ;
Εδώ υπήρχαν πολλές απαντήσεις : ...άνθρωποι στα φανάρια ,παιδιά με χαρτομάντηλα, φορούν πολύχρωμα ρούχα, έχουν σκούρο δέρμα, είναι διαφορετικοί , δεν είναι καλοί γιατί μπορεί να κλέβουν...
Αφού " φυλάξαμε ' την νέα μας λέξη προσπαθήσαμε να καταλάβουμε ότι Roma και τσιγγάνοι είναι  ίδιες λέξεις,  ότι δεν κλέβουν όλοι τους  όπως δεν κλέβουν όλοι οι άνθρωποι. Εξηγήσαμε τι σημαίνει και μια άλλη συνώνυμη λέξη το Αθίγγανος ( αυτός που δεν τον ακουμπά κανείς...)   και το συμπέρασμα που βγήκε από την συζήτηση ήταν ότι τελικά μάλλον είναι καλοί ...
(Ν) ...και που ζουν; 
...σε σπίτια , στο πάρκο , σε σκηνές, δεν ξέρω ....

στη συνέχεια είδαμε την ταινία και αφού χειροκροτήσαμε με όλη τη  δύναμη των παιδικών μας χεριών στήσαμε χορό και ...ξεκινήσαμε για την Λότζια ...

Εκεί παραγματικά ενθουσιαστήκαμε ...μας έμαθαν τα βήματα  από έναν κρητικό χορό, ζωγραφίσαμε, ντυθήκαμε πασχαλίτσες και πεταλούδες , παίξαμε πολύ θεατρικό παιχνίδι με την βοήθεια του Δομήνικου ...και παζλ κι ένα σωρό αλλά παιχνίδια και αφού γυρίσαμε στο σχολείο μας κουρασμένοι αλλά πολύ χαρούμενοι καταλήξαμε σε ένα συμπέρασμα ...
 Μπορεί οι Roma να είναι διαφορετικοί  στο δέρμα τους αλλά εμείς τα παιδιά δεν μας νοιάζει  γιατί μπορούμε και τρέχουμε μαζί, παίζουμε μαζί , τρώμε μαζί  και όπου κια ν μας καλέσουν εμείς θα πάμε γιατί εμείς ...είμαστε παιδιά  και μόνο αυτό μας νοιάζει ...


 Δανείζομαι τους στοίχους από ένα ποίημα των Roma από το 10 λεπτο video που παρακολουθήσαμε σήμερα το πρωί στη Λότζια και ίσως λίγο μπούμε όλοι στην ατμόσφαιρα της σημερινής διοργάνωσης που είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε και να συμμετέχουμε με το νηπιαγωγείο μας ( 10ο Ηρακλείου ).
Ενα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους διοργανωτές αυτής της δράσης αλλά και στον κ. Γιώργο Αεράκη προσωπικά για την πρόσκλησή του. Τόσο το σχέδιο Δράσης " I am Roma, changing mindsets" όσο και το Φεστιβάλ " Ο εορτασμός της ΄Ανοιξης " με τις 6 πολύ επιτυχημένες δραστηριότητες, μας " γέμισαν " με χαρά, αισιοδοξία και όνειρα πως πραγματικά .... "τα παιδιά μας αλλάζουν τον κόσμο και ο κόσμος θα αλλάξει μόνο μέσα από αυτά αν συνεχίσουμε να είμαστε άνθρωποι ..."
...Εχουν ρίζα τους αιώνες
και τον έβενο γενιά
το τσαρδί στους ελαιώνες
κι από ήλιο , ερημιά
Εχουν σύνορα τ΄ αστέρια
και πατρίδα τους τη γη....

Ολοι μαζί μπορούμε ...μπορούμε να ζήσουμε αρμονικά ..

Ελένη Μπετεινάκη 










Κυριακή, 13 Μαΐου 2012

Μητέρα...αλήθεια πως γράφεται αυτή η λέξη ...!


Μ Η Τ Ε Ρ Α.... αλήθεια πως γράφεται αυτή η λέξη ...!

Πως  μπορείς να μάθεις σ 'ένα μικρό παιδί να γράψει έστω μια λέξη , όταν τα γράμματα είναι τόσο μεγάλα και τόσο παράξενα και τόσο ακαταλαβίστικα. Κι όμως το θέλει πολύ γιατί είναι ένας τρόπος για να χαρεί η μαμά του... Μεθαύριο γιορτάζει και θα ήταν πολύ χαρούμενη αν έβλεπε μια κάρτα γραμμένη με τα δικά του γράμματα....

Αν η μαμά  μου ήταν μουσική θα έμοιαζε με τα ήσυχα κύματα στη θάλασσα ή μήπως με την μελωδία που βγαίνει από την άρπα ....
Μπα είπε ο Χαράλαμπος  η δική μου μαμά έχει όλη τη μουσική του κόσμου...

Κι αν πετούσε; ......Αλκυόνα θα ήταν ...αυτό το μπλε πανέμορφο πουλί
Κι αν ήταν ήχος; ... εεεεε   τότε θα ήταν ο δυνατός άνεμος ....ή μήπως η βροχή που είναι σιγανή…
Κι αν ήταν τραγούδι; ...τότε θα ήταν το νανούρισμα που μου ψιθυρίζει κάθε βράδυ ...
Κι αν ήταν χρώμα; ...θα ήταν το ουράνιο τόξο ...
Θα ήταν η ελευθερία ....η ελπίδα... ο άγγελος μου… η χαρά και το γέλιο μου… η αγάπη μου... θα ήταν η Πεντάμορφη από τα παραμύθια ή μήπως η Τοσοδούλα  να την κρατάω πάντα στα χέρια μου …  θα ήταν όλα τα λουλούδια του κόσμου ….θα ήταν ένα τεράστιο φιλί στο μάγουλό μου...
Ο Αλέξανδρος φώναξε τότε... το βρήκα ...το βρήκα ...η μαμά μου είναι η αγκαλιά που θα ΄χω πάντα ....
Κι αν ήταν  μυρωδιά; …θα μύριζε όπως η κανέλα  είπε ο Χριστόφορος …ή όπως η λεβάντα και το γαρίφαλο συμπλήρωσε η Έλενα..
Κι αν ήταν πράγμα; … ααααα…  θα ήταν μαγνήτης  ή ένα αερόστατο πολύ ψηλά στον ουρανό  ή μάλλον θα ήταν το σεντούκι των πειρατών γεμάτο μαργαριτάρια και διαμάντια …
Κι αν ήταν ζώο; Σίγουρα θα ήταν ένα μικρό κουταβάκι  πλατσομύτικο ή μια αλεπού  και αν πετούσε  θα ήταν μια ωραία πεταλούδα….

Σκεφτήκαμε πολύ, μας βοήθησε λίγο και  η μουσική , το βιβλίο της κ. Αγγελικής Βαρελά  που μας θύμισε τη γιαγιά μας  που είναι δυο φορές μαμά μας , με τα γλυκά της παραμύθια κι έτσι , επιτέλους, βρήκαμε την άκρη .

Έτσι πήραμε το Μ  από το Μήλο , από τον Μαγνήτη και από ένα βάζο με Μέλι
....πήραμε  το Η από τον φωτεινό και δυνατό Ήλιο  κι από τα Ηλιοτρόπια
....δανειστήκαμε το Τ από το Τυρί ενός μικρού ποντικού , του Τριαντάφυλλου από τον κήπο της κ. Ελένης  και της Τουλίπας της Εμμανουέλλας
....μια Ελιά μας έδωσε με ευχαρίστηση το Ε της
η Ροδιά της Σοφίας  μας χάρισε το Ρόδι της  και έτσι βρήκαμε και το Ρ
και τέλος ένα Αεροπλάνο που περνούσε εκείνη την ώρα μας " πέταξε "  το Α και το έπιασε η Αγάπη  του το δώσε  όμως πίσω γιατί δεν μπορούσε να πετάξει και έδωσε αυτή το γράμμα της γιατί ήταν μεγάλο και ...πολύ ... πολύ  πιο δυνατό .

Η λέξη μας σχηματίστηκε ….θέλαμε κι άλλα να σου γράψουμε μαμά αλλά ήταν  πολύ δύσκολο για  αυτό άκουσε τα προσεκτικά  και μην τα ξεχάσεις ποτέ …

Σ΄ αγαπώ μανούλα γιατί είσαι η καλύτερη μαμά του κόσμου, σ αγαπώ μέχρι τα αστέρια, το διάστημα , μέχρι το άγνωστο κι ακόμα παραπέρα , μέχρι τον Όλυμπο, πιο πέρα και από τον Ουρανό … μέχρι τον Θεό …

Παρασκευή 11 Mαίου 2012, το φτιάξαμε μαζί με τα  "παιδιά μου " για την πιο γλυκιά λέξη που υπάρχει  : ΜΗΤΕΡΑ  κι έχουμε ακόμα την αγωνία ....άραγε η μαμά θα καταλάβει πόσο δύσκολο είναι να γράφεις , θα της αρέσει το δώρο μας ;

Μανούλα ....Χρόνια πολλά !!!


Τα παιδιά του 10ου Νηπιαγωγείου Ηρακλείου

Σάββατο, 5 Μαΐου 2012

Οι εκλογές ...οι υποψήφιοι...η Ανατροπή ...στο 10ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου...

Εκλογές ....τι σημαίνει αυτό κυρία ; Ο μπαμπάς ...λέει πως όλοι τα ίδια κάνουν κι έχει συνέχεια ανοιχτή την τηλεόραση και η μαμά πως δεν πάμε και πολύ καλά ...Που πάμε δηλαδή  και τι είναι αυτό που δεν πάει καλά...και γιατί πρέπει να κάνουμε εκλογές...τι είναι οι εκλογές....
Αυτές και πολλές άλλες ήταν οι ερωτήσεις των μικρών παιδιών χθες το πρωί στο σχολείο και η ιδέα δεν άργησε να ρθει...Με κάποιο τρόπο έπρεπε να καταλάβουν τι είναι όλο αυτό που θα ζήσουμε την Κυριακή. Αφού συζητήσαμε αρκετά αποφάσισαν να κάνουμε κι εμείς εκλογές στο σχολέιο και να βγάλουμε τον αρχηγό και υπεύθυνο της τάξης ....και το παιχνίδι άρχισε...Η διαδικασία άψογη ...ήθελαν όλοι να είναι ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ( να και η καινούργια λέξη ...) όμως κάτι έπρεπε να κάνουν για αυτό...Πως θα τους ψήφιζαν οι άλλοι ; Οι υποσχέσεις άρχισαν να πέφτουν σωρό ...

Κ  :  Θα βοηθάω τα προνήπια όταν δεν φτάνουν κάτι
Μ :  Σας υπόσχομαι να έχετε έναν κόσμο χωρίς προβλήματα
Β  :  Θα βοηθάω τους μικρούς να γράφουν
Α  :  Θα τους βοηθάω να φτιάχνουν κατασκευές
Χ  : Θα βοηθάω όλους, μικρούς και μεγάλους με τον Κ. βοηθό ...να γράφουν
Αθ: Θα βοηθάω πολύ τα παιδιά που έχουν χτυπήσει
Κ  : Θα βοηθάω στο γράψιμο
Α  :  Θα βοηθάω όλα τα παιδιά να έχουν χρήματα
Μ : ..............( άκουγε ...δεν ήθελε όμως να υποσχεθεί ...)
Κο:  Θα βοηθάω τα παιδιά να γράφουν
Ι   :  Θα βοηθάω την φίλη μου
Α : Θα τους μάθω να παιζουν μουσικά όργανα

Κι αφού οι υποψήφιοι είπαν τους " λόγους " τους ...φτιάξαμε τα ψηφοδέλτια και την κάλπη μας
Βάλαμε και κανόνες : Στο ψηφοδέλτιο ( πάλι καινούργια και δύσκολη λέξη ...) θα είχε το δικαίωμα ο καθένας να ψηφίσει τον εαυτό του και άλλον ένα ...και όλα θα γίνονταν ...μυστικά ...
και ξεκινήσαμε ....
Υπήρχαν παιδιά που ...καμάρωναν γιατί ήξεραν ότι θα τους ψήφιζαν σίγουρα οι φίλοι και κάποια άλλα που δεν μιλούσαν καθόλου αλλά κοιτούσαν με απορία ...όλο αυτό που γινόταν ...

Στη συνέχεια  έγινε η καταμέτρηση ψήφων  και δεν άργησε να βγει το ...αποτέλεσμα ...

Αρχηγός στην τάξη βγήκε ένα προνήπιο που μάλιστα δεν είχε υποσχεθεί απολύτως τίποτα ...απλά παρακολουθούσε ...και περίμενε... Αυτό κι αν ήταν  ΑΝΑΤΡΟΠΗ ....κανείς μα κανείς δεν περίμενε ένας " μικρός "  να πάρει τους περισσότερους ψήφους και όλοι ...οι " διάσημοι " και " μεγάλοι " να μην  γίνουν αρχηγοί...Παράξενες αντιδράσεις και  απορημένα πρόσωπα και χαρούμενα και λυπημένα...
Μια μικρή κοινωνία ανθρώπων...έδωσε ένα μικρό παράδειγμα , πως τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν και όλα μπορούν να συμβούν μπροστά σε μια κάλπη...

Ο αρχηγός μετά την εκλογή του "έδωσε "  την  δική του θέση ....και πήγε να παίξει....

Μ. Κ. : Εγώ θα βοηθάω όλα τα παιδιά να έχουν παιχνίδια και να παίζουν πάντα ......

Είναι μόλις πέντε χρονών................



Οι εκλογές έγιναν στο  Α΄ τμήμα της κ. Φρόσως...


Τα παιδιά μας έδειξαν πως όλα μπορούν να συμβούν...εμείς οι μεγάλοι τι θα κάνουμε αλήθεια !!!