Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2011

Τα έθιμα του κόσμου !!! - Halloween

To Χάλοουϊν (Halloween) είναι γιορτή του  δυτικού κόσμου που γιορτάζεται την νύχτα της31ης Οκτωβρίου, κατά την οποία τα μικρά παιδιά μεταμφιέζονται, κατά κανόνα σε κάτι "τρομαχτικό" και επισκέπτονται σπίτια μαζεύοντας γλυκά, ενέργεια γνωστή ως "trick or treat".

Σήμα κατατεθέν επίσης της γιορτής αυτής είναι τα φαναράκια φτιαγμένα από πραγματικές κολοκύθες πάνω στις οποίες υπάρχουν χαραγμένα ανθρώπινα χαρακτηριστικά, άλλοτε πιο χιουμοριστικά και άλλοτε πιο τρομαχτικά.
 

Κυριακή, 30 Οκτωβρίου 2011

28η Οκτωβρίου - Ειρήνη - Πόλεμος

Το ταξίδι μας πίσω στο χρόνο έχει μια μεγάλη διαδρομή... Το σχολικό λεωφορείο αφού πάρει τα εισητήρια των επιβατών ξεκινάει ...προς τα πίσω κι έτσι ανακαλύπτουμε , πότε γεννηθήκαμε, πότε γεννήθηκε η μαμά και ο μπαμπάς , ο παππούς, η γιαγιά και φτάνει στην χρονιά του 1940 !!!




Γνωρίσαμε και παίξαμε με την ελληνική σημαία, τις οριζόντιες και κάθετες γραμμές, τις αποχρώσεις του μπλέ , τους συμβολισμούς της.

 Ανακαλύψαμε και άλλες σημαίες αυτές του κόσμου , τις " βάλαμε "  σε ομάδες ανάλογα με το σχήμα, το χρώμα, την ποσότητα των γραμμών τους, τις όμορφες, τις παράξενες ...και φυσικά φτιάξαμε και μια σημαία για το σχολείο μας .
 Μας απασχόλησε πολύ ο Πόλεμος που είναι μαύρος, έχει μαύρα δόντια, άσχημα ρούχα, γκρίζα καρφάκια στα μαλλιά και μυρίζει πολύ πολύ άσχημα ...
Η ειρήνη όμως είναι όμορφη , με μακρυά ξανθά μαλλιά, γεμάτη αγάπη, φιλία, με ρόζ και γαλάζια ρούχα και μυρίζει σαν τριαντάφυλλο!!!

Σάββατο, 29 Οκτωβρίου 2011

Η διατροφή μας !!!

Η θεματική προσέγγιση της Διατροφής κρατάει περίπου δύο - τρεις εβδομάδες και συμπεριλαμβένει όλους τους γνωστικούς τομείς που "δουλεύομε"  στο νηπιαγωγείο ..

Ξεκινήσαμε με την πυραμίδα της διατροφής !!!













Χωρίσαμε τις τροφές μας σε υγιεινές και μη πάιζοντας με τις χαρούμενες και λυπημένες φατσούλες !



Φτιάξαμε το πιάτο των 
υγιεινών τροφών με 
εφημερίδες και τέμπερες

( τμήμα β΄)


και...

την χώρα της δύναμης 
και της αδυναμίας

(τμήμα Α΄ )









Σάββατο, 22 Οκτωβρίου 2011

Τα γενέθλια μας !!!

Σκεφτήκαμε να μπούμε όλοι σ΄ ένα λουλούδι, σχεδιάσαμε πάνω σε χαρτόκουτο τον κύκλο και τα πέταλα, κόψαμε κομματάκια από εφημερίδες και τα κολλήσαμε πάνω, το βάψαμε με τέμπερες και ...έτοιμο !!! Ο εαυτός μας είναι " φτιαγμένος "  από σύρμα πίπας !!!



Τετάρτη, 19 Οκτωβρίου 2011

Το σώμα μου - ο εαυτός μου

Με αφορμή τον πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίτσι " Μόνα Λίζα - Το χαμόγελο της Τζοκόντα' ζωγραφίσαμε κι εμείς την προσωπογραφία μας 


Γνωρίζω τον εαυτό μου και το σώμα μου !!! - για νηπιαγωγούς

                           Βιβλία για νηπιαγωγούς σε σχέση με το σώμα :

Παίζω, ερευνώ και μαθαίνω το σώμα μου : Προτεινόμενες δραστηριότητες και σχέδια δράσης με διαθεματική προσέγγιση σε όλους τους τομείς ανάπτυξης για παιδιά προσχολικής ηλικίας (3-6 χρόνων), Βασσάλου Πόπη, ΚΕΔΡΟΣ




Γνωρίζω το σώμα μου, τον εαυτό μου : Για μαθητές νηπιαγωγείου και Α΄ δημοτικού, Δεσύπρη Ευαγγελία , ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Θεματικές προσεγγίσεις, σχέδια εργασίας για το νηπιαγωγείο : Το σώμα μου, ο εαυτός μου, Ναούμ Ελλη, Ελληνικά Γράμματα

Γνωρίζω τον εαυτό μου και το σώμα μου !!!

Βιβλία για το σώμα μου  :

Το ανθρώπινο σώμα : Ένα ταξίδι για να ανακαλύψουμε τα μυστικά της πιο εκπληκτικής μηχανής: του ανθρώπινου σώματος

εκδ. Καλοκάθη, 2011  

Αυτός ο εκπληκτικός τόμος περιέχει πολυάριθμους εικονογραφημένους πίνακες που περιγράφουν, με τρόπο ξεκάθαρο και λεπτομερή, τη λειτουργία των βασικών οργάνων του ανθρώπινου σώματος. Μια εντυπωσιακή περιπέτεια που ερεθίζει την περιέγεια των παιδιών και τα κάνει να πλησιάσουν με διασκεδαστικό τρόπο στα μυστικά της ανατομίας.


 Ερευνώ και μαθαίνω το σώμα μου, Hedelin Pascal, Συγχ. Ορίζοντες, 2008

Ένα καταπληκτικό εικονογραφημένο βιβλίο για να γνωρίσετε τα μυστήρια του ανθρώπινου σώματος και να εξηγήσετε στα παιδιά με απλό τρόπο πως λειτουργεί.




Σάββατο, 8 Οκτωβρίου 2011

Βιβλία με θέμα : Το φθινόπωρο

                                Η παρέα του φθινοπώρου, Ευαγγελία Δεσύπρη,  εκδ. Παπαδόπουλος
Η παρέα του φθινοπώρου" είναι ένα πρωτότυπο βιβλίο διαθεματικών δραστηριοτήτων που απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας. Περιλαμβάνει 7 θεματικές ενότητες μέσα από τις οποίες τα παιδιά: - γνωρίζουν τους μήνες του φθινοπώρου - εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους για τη σπορά - αποκτούν πολύτιμες γνώσεις για την ελιά και το λάδι της - ευαισθητοποιούνται σε θέματα σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, όπως είναι τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση - ανακαλύπτουν τη σημασία της υγιεινής διατροφής - μαθαίνουν τα σημαντικότερα μέσα μεταφοράς - προετοιμάζονται για το σχολείο Το βιβλίο αυτό θα αποτελέσει την πιο ευχάριστη και δημιουργική παρέα του φθινοπώρου συνδυάζοντας τη μάθηση με το παιχνίδι. 


Θεματικές Προσεγγίσεις, σχέδια εργασίας, για το νηπιαγωγείο, τ. 2 Φθινόπωρο, Ελλη Ναούμ, Ελληνικά Γράμματα
Η σειρά βιβλίων "Θεματικές προσεγγίσεις, σχέδια εργασίας για το νηπιαγωγείο" πλήρως εναρμονισμένη με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών, καλύπτει θέματα οικεία στο χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης, τα οποία αναπτύσσονται ολοκληρωμένα ανά τεύχος. Στόχος της σειράς δεν είναι να δοθούν έτοιμα προγράμματα για εφαρμογή μέσα στην τάξη, αλλά με αφετηρία το υλικό αυτό -που αφενός στηρίζεται στα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα και τις σύγχρονες διδακτικές μεθοδολογίες και αφετέρου σε στόχους, δραστηριότητες και θεμελιώδεις έννοιες που αφορούν το ΔΕΠΠΣ-, να δημιουργήσουν οι νηπιαγωγοί τα προσωπικά προγράμματα και σχέδια εργασίας. Κάθε τεύχος-θέμα περιλαμβάνει: - Ποικίλες και πρωτότυπες, πλήρως ανεπτυγμένες δραστηριότητες (στόχοι, υλικά, διαδικασία, επέκταση) για όλες τις γνωστικές περιοχές του ΔΕΠΠΣ - Χρήσιμες πληροφορίες σχετικές με το θέμα - Φύλλα εργασίας για φωτοτυπίες μέσα στην τάξη - Επιτραπέζια παιχνίδια - Πατρόν - Φύλλο αξιολόγησης - Γλωσσάρι - Πλήρη βιβλιογραφικό οδηγό

Θεματικές προσεγγίσεις για όλο το χρόνο, τ.1 Φθινόπωρο, Γερμανού Ελισάβετ, Σαββάλας 

Τα βιβλία της σειράς "Διαθεµατικές προσεγγίσεις για όλο το χρόνο" είναι αποτέλεσµα της εργασίας σε δύο τάξεις του Νηπιαγωγείου (κλασικό και ολοήµερο). Οι συγγραφείς, θέτοντας ως πρωταρχικό στόχο το σεβασµό της ιδιαιτερότητας κάθε παιδιού, αλλά και της τάξης συνολικότερα, και κατόπιν της επιθυµίας τους να αξιοποιήσουν οργανωµένες εµπειρίες µάθησης µέσα στο πλαίσιο ενός ανοιχτού σχεδιασµού, επεξεργάστηκαν και προτείνουν τα θέµατα που αναλύονται στα βιβλία της σειράς. Κάθε θέµα που αναλύεται περιλαµβάνει στοιχεία από όλα τα γνωστικά αντικείµενα (γλωσσική ικανότητα, µαθηµατικά, παιδί και περιβάλλον, πληροφορική, δηµιουργία και έκφραση), ενώ οι δραστηριότητες που προτείνονται εναρµονίζονται µε τους στόχους του .ΕΠΠΣ και ακολουθούν εξελικτική πορεία, µε µικρό βαθµό δυσκολίας στην αρχή που σταδιακά αυξάνεται. Σκοπός των βιβλίων είναι να προτείνουν ιδέες τις οποίες ο εκπαιδευτικός θα επεξεργαστεί ανάλογα µε τις ιδιαιτερότητες του τόπου, της οµάδας και της δικής του ιδιοσυγκρασίας. Οι ιδέες για δραστηριότητες που προτείνονται µπορούν να χρησιµοποιηθούν είτε αυτούσιες είτε προσαρµοσµένες στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών είτε, τέλος, ως οδηγός για τον εκπαιδευτικό που θα καθορίσει, µε τη σύµπραξη των παιδιών, νέους στόχους και θα σχεδιάσει νέες δραστηριότητες που θα καλύπτουν τους στόχους αυτούς.

Τι θέμα να διαλέξω στο χρόνο για να τρέξω, Τζένη Μωραϊτη, Μεταίχμιο

Το βιβλίο, το οποίο είναι πλήρως εναρμονισμένο με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών, παρουσιάζει μια πρόταση για την οργάνωση Θεματικών προσεγγίσεων ή Θεμάτων παιδαγωγικά κατάλληλων για παιδιά προσχολικής εκπαίδευσης. Περιλαμβάνει: -Θεωρητικές απόψεις σχετικά με τις Θεματικές προσεγγίσεις ή Θέματα: πώς γίνεται η επιλογή του Θέματος, ποια τα κριτήρια επιλογής και σχεδιασμού δραστηριοτήτων και ποιες οι προϋποθέσεις για την επιτυχία τους. -40 Θεματικές προσεγγίσεις ή Θέματα για την προσχολική εκπαίδευση στον κύκλο του σχολικού χρόνου, από το Σεπτέμβριο ως τον Ιούνιο, που βοηθούν τα παιδιά, με παιγνιώδη, ενεργητικό, εξερευνητικό και ευχάριστο τρόπο, να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους, τους άλλους και τον κόσμο όπου ζουν. -Περισσότερες από 2.000 ενδεικτικές δραστηριότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους μαθησιακούς στόχους που τίθενται με την ευκαιρία κάθε θέματος. Οι δραστηριότητες διατρέχουν όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Δ.Ε.Π.Π.Σ. και, εξελικτικά μέσα στο χρόνο, παρουσιάζουν αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας. -Περισσότερες από 500 πλήρως αναπτυγμένες δραστηριότητες, οι οποίες ακολουθούν τη λογική: ερέθισμα-αφόρμηση, μαθησιακός στόχος, υλικά, πορεία διδασκαλίας, επέκταση. -Πλούσιο υποστηρικτικό υλικό, όπως: "γνώσεις αναφοράς", προτάσεις για βιβλία παιδικής λογοτεχνίας, βιβλία γνώσεων, CD-ROM και μουσειοσκευές, καθώς και σχετικές ηλεκτρονικές διευθύνσεις, υλικό που αναφέρεται σε έργα τέχνης κ.ά. Το βιβλίο απευθύνεται σε παιδαγωγούς της προσχολικής εκπαίδευσης, φοιτητές Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τ.Ε.Ι., και υποψηφίους του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ/Κλάδος Νηπιαγωγών.

Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου 2011

"Φωνές νερού Μυριάδες " ,Ιστορικό μουσείο Κρήτης

    Με αφορμή το πολιτιστικό πρόγραμμα " Φωνές νερού μυριάδες" επισκεφθήκαμε το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης , παρέα με τον " Ερμή " το πολύχρωμο ψαράκι μας, την σταγονούλα και τον Μπάρμπα Σπύρο...Ψάξαμε και βρήκαμε τη φωτογραφία της γοργόνας και την κρήνη από το μέγαρο ΙΤΤΑΡ..είπαμε ιστορίες, μάθαμε πολλά για το νερό, ζωγραφίσαμε και φύγαμε γεμάτοι δροσιά... από έναν πανέμορφο χώρο που θα πάμε ξάνα και ξανά ...


....και η ...Παρασκευή μας....καλημέρα σας !!!


Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2011

O κήπος μας με αρωματικά φυτά ...!!!

Με αφορμή το βιβλίο : Φυτρώνει, φυτρώνει ο σπόρος , Sam Gowin,εκδ. Πατάκης, αποφασίσαμε να φυτέψουμε κι εμείς. Γέμισε ο κήπος μας ...αρώματα.!!! Μαντζουράνα, βασιλικός, λουίζα, θυμάρι, ρίγανη, δεντρολίβανο, έρωντα, φασκόμηλο,  μέντα... έτσι θα τα περιποιούμαστε κάθε μέρα και θα τα βλέπουμε να μεγαλώνουν , όπως κι εμείς !!!
                                   
..... Κάντε μια βόλτα μέσα σ’ ένα δάσος γεμάτο πεσμένα φύλλα και συναντήστε μερικούς περίεργους κατοίκους του, οι οποίοι ανακαλύπτουν πώς ένας μικρός καρπός μπορεί να γίνει μια τεράστια βελανιδιά. Η σειρά "Μελισσάκια" είναι μια σειρά εικονογραφημένων βιβλίων γνώσεων που ενθαρρύνει τα παιδιά να εξερευνήσουν τον κόσμο που τα περιβάλλει.....



Συνεργαστήκαμε και τα δύο τμήματα , φυτέψαμε πολλά φυτά και διασκεδάσαμε πολύ !!!


Καλησπέρα σας !!!...Η Τετάρτη μας ...!

                                                    Ομαδική εργασία νηπίων : Η Τετάρτη
                                                                       ( Τμήμα β΄)

Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2011

Η ....Τρίτη μας....και πάλι καλημέρα σας !!

                                                     Ομαδική εργασία νηπίων ( Τμήμα β΄ )
         ....με κουτάλα για πρόσωπο , σφουγγαρίστρα για μαλλιά, και ότι υλικό υπήρχε στο 
             νηπιαγωγείο. Φοράει τα καλά της ρούχα γιατί σήμερα γιορτάζουν τα ζώα ...

                                        4 Οκτωβρίου : Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2011

Τα παιδιά του φθινοπώρου , Λότη Πέτροβιτς - Ανδρουτσοπούλου

Ο Χρόνος, παππούς των δώδεκα μηνών και όχι πατέρας τους, όπως λαθεμένα πιστεύει ο κόσμος, διηγείται μια μέρα στη συγγραφέα τις σκανταλιές, τις τρέλες και τα καμώματα των εγγονών του, δηλαδή των παιδιών της κόρης του της Άνοιξης και των τριών γιων του: του Καλοκαιριού, του Φθινοπώρου και του Χειμώνα. Ύστερα της ζητά να γράψει τις ιστορίες αυτές "σαν παραμύθι" και να τις βάλει σε τέσσερα βιβλία.
Στο βιβλίο ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ , ο Σεπτέμβρης, ο Οκτώβρης και ο Νοέμβρης, όμοια σαν τα παιδιά των ανθρώπων, αντιμετωπίζουν καθένα τα δικά του προβλήματα, τις δικές τους δυσκολίες, χωρίς να παύουν να παίζουν και να γελούν, αλλά και χωρίς να παραλείπουν να μας θυμίζουν με πρωτότυπο τρόπο όσα γνωρίζουμε από τη παράδοση για τους φθινοπωρινούς μήνες.

Τυπώματα με ξερά φύλλα και τέμπερες